Co wydarzyło się w Jerez?

W Jerez wydarzyło się kilka istotnych rzeczy, które w bitewnym pyle mogły nie być dostatecznie wyraźnie widoczne.

Dani Pedrosa wygrał w znakomitym stylu. Nie chodzi tylko o to, że nawet Marc Marquez nie był w stanie utrzymać tempa swojego partnera. Chodzi przede wszystkim o to, że Pedrosa wygląda na bardzo mocnego wielu obserwatorów zapowiadało mocnego Hiszpana w tym sezonie. To efekt bardzo solidnego przygotowania przed sezonem oraz… współpracy z Sete Gibernau, który dla zawodnika Repsol Hondy jest teraz trenerem wyścigowym.

Po drugie pogłoski o wyścigowej impotencji Jorge Lorenzo okazały się mocno przesadzone. Co prawda jeden wyścig w Jerez wiosny nie czyni, ale warto zwrócić uwagę na fakt, że Jorge pojechał naprawdę świetnie, pudło zdobył dzięki swojej znakomitej jeździe, a nie dzięki upadkom rywali, no i wszystkiego tego dokonał na torze, który niespecjalnie leży maszynom Ducati…

Po trzecie obwieszczenie, że walka o tytuł rozegra się pomiędzy Marquezem, a Vinalesem ze wskazaniem na tego drugiego okazało się chyba nazbyt optymistyczne. Po dwóch świetnych wyścigach młody Hiszpan zaliczył prztyczka w nos od Marqueza w kwalifikacjach w Austin, dzień później glebę, a dziś dopiero szóste miejsce i walkę o jego utrzymanie z Danilo Petruccim. Nawet jeśli prawdą jest, że Yamaha nie trafiła z ustawieniami w Jerez, to jednak Maverick musi się ogarnąć. Vinales wróci do walki o zwycięstwa, nie ma co do tego wątpliwości, ale Jerez pokazało, że nikt nie da mu ich za darmo.

Po czwarte w nawiązaniu do po trzeciego mamy teraz na czele generalki czterech zawodników, których dzieli zaledwie 10 punktów, a Rossi który dziś walczył o przetrwanie nadal prowadzi.

Po piąte nowi producenci robią robotę. Dziś Aprilia była dziewiąta, a Smith na KTMie przywiózł punkty. Postępy KTMa robią wrażenie, szczególnie że jeszcze dwa miesiące temu Austriacy zamykali tyły. Strach pomyśleć co działo się będzie w nowym sezonie.

Zwróćcie uwagę na debiutantów. Dziś Zarco przez bardzo długo jechał po podium, dopiero w drugiej połowie wyścigu wyprzedził go Lorenzo. Jonas Folger dojechał dziś ósmy. Widać wyraźnie że będzie komu zaatakować Hiszpańską Armadę w kolejnych sezonach.

Na koniec wypada postawić oczywisty wręcz wniosek, że szykuje się nam wspaniały sezon. Już teraz nie możemy doczekać się Le Mans!

Wyniki Grand Prix Hiszpanii na torze Jerez:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 45m 26.827s
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 45m 32.963s
3. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 45m 41.594s
4. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 45m 44.428s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 45m 49.740s
6. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 45m 51.383s
7. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 45m 51.786s
8. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 45m 54.548s
9. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 45m 58.060s
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 46m 5.509s
11. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 46m 7.806s
12. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 46m 10.026s
13. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 46m 10.038s
14. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 46m 14.791s
15. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP15) 46m 18.106s
16. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 46m 35.712s
17. Takuya Tsuda JPN Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 46m 54.277s
Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) DNF
Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF
Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) DNF
Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF
Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP16) DNF
Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) DNF

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: