Testy_Jerez_2017_

Testy WSBK na Jerez – czasy z wtorku

Za nami pierwszy dzień testów przedsezonowych World Superbike na torze w Jerez. Nie było najcieplej, ale słoneczna i sucha pogoda sprzyjała pracy. Na miejscu stawiły się ekipy fabryczne Kawaski, Hondy, Yamahy, Ducati oraz Aprilii, a także kilka zespołów satelickich i zawodnicy z klasy Supersport oraz innych serii.

Jerez_de_la_Frontera_Tom_Sykes_

Zgodnie z naszą zapowiedzią punktem odniesienia dla reszty stawki pozostaje Jonathan Rea. Brytyjczyk broniący tytułu w tym sezonie był o ponad ćwierć sekundy szybszy od swojego zespołowego kolegi. Świetną dyspozycję w Jerez zaprezentował Chaz Davies, który miał bardzo mocną końcówkę minionego sezonu, ale jeszcze istotniejsze są dobre czasy Marco Melandriego. Ekipa Ducati na chwilę obecną wydaje się być największym zagrożeniem dla panowania Kawasaki. Nicky Hayden i Stefan Bradl są na nowej CBR1000RR daleko za czołówką podobnie jak Eugene Laverty na Aprilii RSV4 RF. Alex Lowes na R1 był najszybszym zawodnikiem za sterami Yamahy.

Ducati_Aruba.it_Team_

W klasie Supersport rządził i dzielił Zulfahmi Khairuddin, przy czym było to możliwe dzięki nieobecności Kenana Sofuoglu. Turecki Mistrz Świata nie mógł wziąć udziału w testach z uwagi na złamany podczas treningu nadgarstek.

W Supersportach na torze Jerez jeździły też nowe Yamahy R6, za których sterami siedzieli Federico Caricasulo i Lucas Mahias. Motocykle wyglądały praktycznie tak jak motocykle seryjne, ale żaden z zawodników ekipy GRT nie używał czasie sesji transponderów. Jutro drugi dzień testów.

Czasy uzyskane przez zawodników we wtorek 24 stycznia:

Poz. Klasa Zawodnik Motocykl Czas Różnica Poprzedni Okr.
1 SBK Jonathan Rea Kawasaki ZX-10R 1:40.162 60
2 SBK Tom Sykes Kawasaki ZX-10R 1:40.422 0.260 0.260 61
3 SBK Chaz Davies Ducati Panigale R 1:40.784 0.622 0.362 68
4 SBK Marco Melandri Ducati Panigale R 1:40.812 0.650 0.028 71
5 SBK Alex Lowes Yamaha YZF-R1 1:41.058 0.896 0.246 55
6 SBK Xavi Fores Ducati Panigale R 1:41.396 1.234 0.338 50
7 SBK Lorenzo Savadori Aprilia RSV4 RF 1:41.416 1.254 0.020 55
8 SBK Jordi Torres BMW S1000RR 1:41.619 1.457 0.203 65
9 SBK Nicky Hayden Honda CBR1000RR 1:41.830 1.668 0.211 36
10 SBK Michael vd Mark Yamaha YZF-R1 1:41.908 1.746 0.078 67
11 SBK Eugene Laverty Aprilia RSV4 RF 1:42.142 1.980 0.234 52
12 SBK Stefan Bradl Honda CBR1000RR 1:42.255 2.093 0.113 47
13 SBK Markus Reiterberger BMW S1000RR 1:42.530 2.368 0.275 61
14 SBK Randy Krummenacher Kawasaki ZX-10R 1:42.747 2.585 0.217 44
               
1 SSP Zulfahmi Khairuddin Kawasaki ZX-6R 1:45.658     44
2 SSP Jules Cluzel Honda CBR600RR 1:46.182 0.524 0.524 52
3 SSP Nacho Calero Kawasaki ZX-6R 1:46.345 0.687 0.163 60
4 SSP Robin Mulhauser Honda CBR600RR 1:46.479 0.821 0.134 55
5 SSP Kyle Ryde Kawasaki ZX-6R 1:46.729 1.071 0.250 52
6 SSP Hikari Okubo Honda CBR600RR 1:47.107 1.449 0.378 64
               
1 STK Marco Faccani Ducati Panigale R 1:43.769     26
2 STK Michael Rinaldi Ducati Panigale R 1:44.023 0.254 0.254 70
3 STK Mike Jones Ducati Panigale R 1:44.211 0.442 0.188 53
4 STK Alessandro Valia Ducati Panigale R 1:46.256 2.487 2.045 26
5 STK Julian Puffe BMW S1000RR 1:46.932 3.163 0.676 53
               
1 BSB Leon Haslam Kawasaki ZX-10R 1:42.774     52
2 BSB Luke Mossey Kawasaki ZX-10R 1:43.574 0.800 0.800 35

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: