Tego potrzebuje WSBK – drugi wyścig na Phillip Island

Suche wyniki nie oddają emocji towarzyszących drugiemu wyścigowi WSBK na torze Phillip Island. 

Ok, metę drugiego wyścigu klasy Superbike jako pierwszy przekroczył Jonathan Rea, a drugi był Chaz Davies. Ale podczas samego wyścigu lider zmieniał się wielokrotnie, a praktycznie do przedostatniego okrążenia czołowa grupa liczyła 5. zawodników. Na prowadzeniu był Laverty, Fores, Melandri i Lowes. Oostatnie okrążenia to popis jazdy Jonathana Rea, walczącego z Daviesem i Melandrim.

Kontrowersyjne zmiany w procedurze startowej drugiego wyścigu, z czołową trójką zdegradowaną do trzeciego rzędu i zawodnikami z pozycji 4-9 w pierwszych dwóch, z perspektywy kibica sprawdziły się. Jeśli efektem końcowym są emocjonujące wyścigi – ja jestem za.

Dokładniejsze podsumowanie uzupełnione o wypowiedzi zawodników już w najbliższym tygodniu.

WSBK Phillip Island, drugi wyścig:

1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 22 laps 
2. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R +0.025s 
3. Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati 1199R +0.249s
4. Alex Lowes GBR PATA Crescent Yamaha R1 +0.956s 
5. Xavi Fores ESP Barni Ducati 1199R +2.320s
6. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +4.781s
7. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1  +7.307s 
8. Leon Camier GBR MV Agusta RC F4 RR +9.756s 
9. Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4 +11.135s 
10. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 +20.123s 
11. Alex de Angelis SMR Pedercini Kawasaki ZX-10R +25.799s
12. Josh Brookes AUS ER Motorsports Yamaha YZF-R1 +25.879s 
13. Markus Reiterberger GER Althea BMW S1000RR +25.917s 
14. Roman Ramos ESP Team Go Eleven Kawasaki ZX-10R +26.292s 
15. Stefan Bradl GER Red Bull Honda CBR1000RR SP2 +28.440s 
16. Randy Krummenacher SWI Puccetti Kawasaki ZX-10R +33.679s
17. Ondrej Jezek CZE Grillini Kawasaki ZX-10R +1m 14.043s 

Napisane przez

Jestem tak samo fanem małych pojemności, jak wielkich i bezsensownych motocykli. W branży motocyklowej kręcę się od 10 lat, na motocyklach od dziecka. W międzyczasie (bez spektakularnych sukcesów) startowałem w zawodach enduro i cross country. Kilka lat temu zakochałem się w jeździe torowej. W ramach odpoczynku od motocykli interesuję się nowymi technologiami, tańcami swingowymi (wiem...) i narciarstwem. W zalewającym internet spamie motovlogów, kompilacji wypadków i "R6-tek w litrze" nadal widzę miejsce na konkretny magazyn motocyklowy.

Możesz polubić również: