Małe zmiany w regulaminie MotoGP. Znikają punkty karne

W sumie kilkanaście dni temu, po spotkaniu Komisji Grand Prix, wprowadzono małe zmiany w regulaminie technicznych i sportowym Grand Prix. Najważniejszym jest zniesienie punktów karnych dla zawodników za „niesubordynację”. 

Komisja Grand Prix rezygnuje z punktów karnych, argumentując, że „sędziowie FIM posiadają wiele rozwiązań by ukarać zawodników”. W kwestii regulaminu sportowego ograniczono także możliwości odwoływania się od decyzji sędziów. W skrócie: Dorna nieco zaciska pas.

Jeśli chodzi o regulamin techniczny, zmiany jedynie w Moto3 i Moto2. Zakaz używania tytanowych elementów obejmuje teraz wahacz, elementy zawieszenia i końcówki kierownicy.

Zwiększyła się za to liczba mechaników mogąca pracować przy motocyklu w strefie pit lane podczas zmiany motocykla. Wrosła ona z 4. do 6. w trakcie Q1 i Q2. W wyścigu „od flagi do flagi” nadal ograniczona jest ona do 4.

Szczegółowe regulaminy do znalezienia TUTAJ.

Napisane przez

Jestem tak samo fanem małych pojemności, jak wielkich i bezsensownych motocykli. W branży motocyklowej kręcę się od 10 lat, na motocyklach od dziecka. W międzyczasie (bez spektakularnych sukcesów) startowałem w zawodach enduro i cross country. Kilka lat temu zakochałem się w jeździe torowej. W ramach odpoczynku od motocykli interesuję się nowymi technologiami, tańcami swingowymi (wiem...) i narciarstwem. W zalewającym internet spamie motovlogów, kompilacji wypadków i "R6-tek w litrze" nadal widzę miejsce na konkretny magazyn motocyklowy.

Możesz polubić również:

  • L49

    Przymusowy przejazd przez PIT i sprawa zalatwiona 🙂 nie wazne czy team ma mln czy mld 🙂 boli tak samo.