Stefan Pierer_szef_KTM

Stefan Pierer nowym szefem ACEM

Stefan Pierer, szef KTMa, został nowym prezesem ACEM, czyli Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli (European Association of Motorcycle Manufacturers). Austriak zastępuje na tym stanowisko Stephana Schallera, który jest prezesem BMW Motorrad i który kierował pracami stowarzyszenia od roku 2004. Schaller pozostaje w ACEM w charakterze wiceprezesa. Stefan Pierer komentując zmianę stwierdził:

„Pan Schaller wykonał znakomitą pracę kierując ACEM w stronę przyszłości. Wiem, że mówię tutaj w imieniu całej europejskiej społeczności motocyklowej, mogąc podkreślić jak bardzo ta praca jest doceniana. Nie mogę doczekać się rozpoczęcia mojej kadencji, aby rozpocząć pracę na rzecz promocji motocyklizmu w Europie”.

Drugim wicedyrektorem ACEM został Michele Colaninno z grupy Piaggio & C. SpA. Choć Pierer mówi o popularyzacji motocykli, to rolą ACEM jest reprezentowanie interesów producentów. Dlatego też ACEM ściśle współpracuje z biurokratami z Brukseli i aktywnie uczestniczy w tworzeniu i opiniowaniu regulacji związanych z rynkiem motocyklowym w UE. Ochrona środowiska, zabezpieczenie rynków EU przed tanią produkcją z np. Chin, bezpieczeństwo korzystania z dwóch kółek, to główne obszary działania ACEM. Stowarzyszenie skupia 14 głównych producentów jednośladów, którzy posiadają 21 marek, ale także zrzesza mniejsze firmy, najczęściej podwykonawców i dostawców części, materiałów oraz technologii. W Unii branża motocyklowa tworzy 156 tysięcy miejsc pracy, co czyni stanowisko Pierera bardzo odpowiedzialnym.

Stefan Pierer jako szef ACEM to bardzo dobra wiadomość dla branży motocyklowej. Austriak jest wizjonerem i bardzo skutecznym managerem. To on podniósł z kolan KTMa i de facto wskrzesił Husqvarnę, osiągając z obiema markami ponad 200 000 sprzedanych pojazdów w roku 2016 i notując rekordowe obroty obu brandów. To Pierer rzucił małego austriackiego producenta zatrudniającego zaledwie 3000 ludzi do rywalizacji we wszystkich trzech klasach motocyklowego Grand Prix i sięga po tytuły Mistrza Świata. Jest zatem nadzieja, że Pierer umocni pozytywne nastroje i trendy w branży. W roku 2016 w EU sprzedało się o 9,1% więcej motocykli i motorowerów w porównaniu z rokiem wcześniejszym. To oznacza 1,3 miliona pojazdów trafiających do klientów i wzrosty sprzedaży na praktycznie wszystkich rynkach EU.

Pomijając kwestie legislacyjne największymi wyzwaniami dla ACEM będzie popularyzacja pojazdów elektrycznych, ułatwienia dla osób korzystających z motocykli w miastach (co wydaje się być na dzień dzisiejszy jedyną formą skutecznego indywidualnego transportu w aglomeracjach), oraz skuteczne wdrażanie najnowszych technologii bezpieczeństwa do tańszych i popularnych maszyn (układy kontroli trakcji, najnowsze generacje układów przeciwpoślizgowych, itp.). O ile jednak problemy technologiczne zawsze da się rozwiązać, to otwartym pozostaje też pytanie jak do dwóch kółek przekonać nowych, młodych klientów? To wyzwanie nad którym nawet genialny Stefan Pierer będzie musiał mocno się nagłowić…

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: