Nowa fabryka motocykli KTMa

Rusza nowa fabryka motocykli KTM i jak się słusznie domyślacie – nie powstała ona w Europie. Dziś na lidera rynku motocyklowego zaczyna wyrastać region Azji Południowo-Wschodniej i to właśnie tam, a konkretnie na Filipinach zacznie działać nowa pomarańczowa fabryka motocykli.

Dla producentów motocykli najbardziej interesujący element rynku azjatyckiego to Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ang. Association of South-East Asian Nations – ASEAN) – organizacja polityczno-gospodarcza założona 8 sierpnia 1967 w Bangkoku. Jej siedzibą jest Dżakarta. Członkami są coraz zamożniejsze w ostatnich latach kraje regionu, w kolejności: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia (państwa założycielskie), Brunei, Wietnam, Laos i Mjanma, Kambodża.

Siłą tej organizacji jest postępujący dynamicznie od przełomu lat 80. i 90. rozwój gospodarczy („azjatyckie tygrysy”), atrakcyjny rynek, liczący ponad 180 mln ludności i warunki geograficzne sprzyjające jeździe na motocyklach. W gruncie rzeczy kraje te opierają swój transport indywidualny na dwóch kołach i sytuacja ta będzie umacniała się w dającej się przewidzieć przyszłości.

To oczywiście nie są specjalnie odkrywcze informacje. Już w tym roku Harley-Davidson otworzył fabrykę w Tajlandii, a Ducati produkuje w tym kraju część swoich modeli sprzedawanych w Azji.

Nowa fabryka motocykli KTMa obsługiwać ma właśnie rynek ASEAN, a jej moc wytwórcza szacowana jest na 10 000 pojazdów rocznie. Będą to popularne modele KTM 200 Duke, KTM 390 Duke, KTM RC200, oraz KTM RC390, przy czym fabryka zacznie pracę od produkcji na poziomie 6 000 maszyn rocznie. Z czasem produkcja zacznie trafiać na dalsze rynki, w tym do Chin.

Fabryka motocykli na Filipinach operowana będzie przez spółkę KTM Asia Motorcycle Manufacturing (KAMM) w skład której wchodzą Adventure Cycle Philippines oraz KTM. Jak wyjaśnia Dino Santos, szef KTM Asia Motorcycle Manufacturing Inc.:

Ta inwestycja jest wynikiem naszej wiary, że produkcja powinna być czynnikiem kluczowym napędzającym wzrost gospodarczy naszego kraju. Zapewnia ona miejsca pracy, zlecenia podwykonawcom i pomaga umieścić nasz kraj w centrum innowacji i industrializacji.

Nowa fabryka motocykli to także impuls do rozwoju sieci dealerskiej w regionie ASEAN. Tylko w roku 2017 powstanie tutaj 30 punktów dealerskich w których nabyć będzie można nowe pomarańczowe pociski. Dla nas Europejczyków sytuacja w której europejscy producenci otwierają swoje fabryki daleko za granicami Starego Kontynentu jest jasnym sygnałem, że pozycja Europy i Stanów na motocyklowej mapie świata zmienia się, a naturę tych zmian dobrze oddaje jedno słowo – marginalizacja…

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: