Motocyklowy maj na mocnych spadkach

Jeśli chodzi o sprzedaż motocykli w maju tego roku, to mamy za sobą najsłabszy maj od czterech lat. Sprzedaż nowych pojazdów wyrażana rejestracjami w CEPiK spadła o ponad 33%. Spadła także sprzedaż pojazdów we wszystkich pozostałych kategoriach. Szczegółowe dane znajdziecie poniżej.

Skąd takie wyniki i czy rzeczywiście rynek wygląda tak słabo? I tak i nie. Renomowane i drogie marki w praktyce nie odnotowały większych zmian. Wiosną było trochę zawirowań związanych z dostawami pojazdów homologowanych na Euro4, ale te różnice nie są aż tak duże. Marki takie jak BMW zanotowały w pierwszych miesiącach rekordowe wzrosty.

Większy problem mają importerzy pojazdów budżetowych o chińskim rodowodzie. Maszyny te w ostatnim czasie bardzo poprawiły się jakościowo, a wymogi Euro4 sprawiły, że pojawiły się w nich nowoczesne rozwiązania – jak choćby ABS czy elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Ma to jednak swoją cenę, ponieważ pojazdy produkowane w Państwie Środka zbliżyły się cenowo do pojazdów np. japońskich, a to już stawia ich postrzeganie przez klienta w nieco mniej atrakcyjnym świetle. Dodajmy do tego, że cześć dealerów nadal wyprzedaje jeszcze maszyny nie homologowane na Euro4, które zostały zarejestrowane w grudniu.

Sytuacji dealerów nie poprawia bardzo nieprzyjazna motocyklistom tegoroczna wiosna. Pogoda do jazdy rozpoczęła się dopiero w drugiej połowie maja. Czego należy zatem oczekiwać w najbliższych miesiącach? My stawiamy na lekkie odbicie i stabilizację. Sytuacja na rynku nie rokuje na duże wzrosty.

Liczba pierwszych rejestracji
16-maj17-majZmiana
Motocykle nowe30162013-33,3%
Motocykle używane77377316-5,4%
Motorowery nowe31053053-1,7%
Motorowery używane12541098-12,4%
Źródło: Samar

 

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: