Motocyklowy kwiecień plecień 2017

W kwietniu statystyki sprzedaży poszły w dół niczym Ju 87 Stuka. Na rynku, który w ostatnich dwóch latach przyzwyczaił nas do ciągłych wzrostów możemy mówić o lekkim zaskoczeniu. Jakie są przyczyny spadków?

Informacje z rynku potwierdzają nasze przypuszczenia, że nie ma jednej konkretnej przyczyny. Zimny i deszczowy kwiecień to oczywisty winowajca słabych wyników branży, ale to nie pełny obraz sytuacji. Wielu producentów borykało się w pierwszym kwartale z brakiem motocykli. Euro4 sprawiło, że do wielu dealerów dopiero w kwietniu zaczęły docierać zamówione maszyny.

Pamiętajmy też o grudniowych cudach w salonach naszego kraju. Zarejestrowanych zostało wtedy ponad 5000 pojazdów, głównie chińskiej produkcji, które nie mogłyby zostać sprzedane po 1 stycznia 2017. Teraz te oficjalnie „używane” maszyny są sprzedawane przez dealerów i nie widać ich w statystykach.

Można zatem śmiało przyjąć, że statystyki sprzedaży nowych motocykli są mocno wypaczone, a bardziej miarodajne wydają się być wyniki sprzedaży pojazdów używanych. Tutaj mamy małe spadki, co wydaje się odzwierciedlać wpływ mokrego i zimnego początku sezonu. Czekamy zatem na ciepły i słoneczny maj!

Liczba pierwszych rejestracji
kwi-16kwi-17Zmiana
Motocykle nowe34112055-39,75%
Motocykle używane83207177-13,74%
Motorowery nowe28652566-10,44%
Motorowery używane1191963-19,14%
Źródło: Samar

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: