Elektroniczny_wtrysk_paliwa_dwusuw_

Husqvarna przechodzi na wtrysk

Husqvarna w swoich endurowych dwusuwach porzuca gaźnik i przechodzi na elektroniczny wtrysk paliwa. Rozwiązanie to ma wiele zalet i pozwoli utrzymać homologowane dwusuwy w ofercie przez najbliższe lata.

Szwedzka marka produkowana w Austrii będzie zasilana tą samą technologią, jak rajdowe maszyny KTMa. Wtrysk pozwala na precyzyjniejszy dobór składu mieszanki, a tym samym na kontrolę składu spalin. Ten rodzaj zasilania jest też „bezobsługowy”, bo w przeciwieństwie do gaźnika, nie trzeba w nim zmieniać dysz w zależności od pory roku i wysokości nad poziomem morza. Układ wtryskowy sam dostosowuje swoją pracę do temperatury powietrza ciśnienia atmosferycznego. Istotną zaletą gaźnika jest jego niezawodność i łatwość czyszczenia oraz serwisowania. Inżynierowie zapewniają jednak, że układy wtryskowe w chwili obecnej są dopracowane, niezawodne i odporne również na specyfikę pracy w terenie.

Nowe Husqvarny nazywały się będą Husqvarna TE250i oraz Husqvarna TE300i. Maszyny zostaną oficjalnie zaprezentowane na początku lata i trafią do sprzedaży jako gama modelowa 2018. Według zapewnień przedstawicieli Huski, cena wtryskowych dwusuwów ma być niewiele większa, niż gaźnikowych.

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: