Africa_Twin_Rally_2017

Honda CRF1000L Africa Twin Rally 2017 – pustynny pocisk

Honda CRF1000L Africa Twin Rally 2017 może być jednym z bardziej gorących hitów sezonu 2017. Dlaczego tak uważamy? Bo wzorując się na motocyklu koncepcyjnym zaprezentowanym podczas targów EICMA 2016 Honda przygotowała sprzęt lżejszy, mocniejszy i doposażony po same uszy. Czyli dokładnie taki, jaki podoba się nam najbardziej. Jak donosi włoska prasa motocyklowa, prezentowana maszyna ma być jedną z atrakcji imprezy Motodays 2017, która w ten weekend odbędzie się w Rzymie.

Koncepcja_Honda_Africa_Twin_Enduro_prototyp

Honda Africa Twin Enduro – ten koncept zaprezentowany na EICMA 2016 był punktem wyjścia do budowy CRF1000L Africa Twin Rally

Już na pierwszy rzut oka widać, że Africa Twin Rally znacząco różni się od standardowej wersji. Mocno zmodyfikowany został przód motocykla. Teraz przypomina on do złudzenia owiewkę rajdowej CRF450 Rally, z którą Honda startowała w Dakarze. Kierowca ma do dyspozycji rajdowe reflektory, owiewkę z arkusza przejrzystego pleksiglasu oraz stelaż na nawigację GPS i roadbooka. Zmianie uległa również stylizacji tylnej sekcji motocykla, która teraz wygląda smuklej i bardziej agresywnie. Mimo to wieszaki pozwalają na instalowanie standardowych kufrów Hondy, co jest wyraźnym ukłonem w kierunku drogowych użytkowników. Z której strony by nie patrzeć, naszym zdaniem fura wygląda jak milion dolarów.

Maszyna Hondy otrzymała wyczynowe zawieszenie, sportowe koła i ogumienie. W pakiecie Rally jest mnóstwo dodatków obniżających masę motocykla i podnoszących jego możliwości terenowe. Karbonowe osłony, kute podnóżki, tytanowy układ wydechowy to część z listy zmian. W terenie przydać się ma płyta pod silnikiem, osłony chłodnic, przewody hamulcowe w stalowym oplocie i wiele innych drobnych modyfikacji.

Sama jednostka napędowa dysponuje komputerem pozwalającym na jego łatwe programowanie i konfigurowanie przy użyciu smartfonu. Efektem wszystkich poprawek jest maszyna lżejsza o 7 kilogramów oraz mocniejsza o 5 KM. Africa Twin Rally będzie niestety również znacząco droższa od swojej standardowej siostry. Wersja ze standardową skrzynią kosztować ma 21 490 Euro, a wersja z przekładnią DTC to wydatek aż 22 460 Euro. Trudno mówić o okazji, bo to większe pieniądze niż za wielu mocnych konkurentów, ale Honda w naszej ocenie liczy na to, że ugra coś na nostalgii za rasowymi  rajdowymi Honda.

Pełna lista zmian w stosunku do standardowego modelu Honda CRF1000L Africa Twin:
– rajdowe owiewki
– reflektory w technologii LED wzorowane na reflektorach rajdowych
– kuty aluminiowy rajdowy uchwyt do nawigacji i roadbooka
– offroadowe siedzenie
– wytrzymalsze rajdowe obręcze kół
– wyścigowe zawieszenie z wyczynowymi wkładami
– przewody hamulcowe w stalowym oplocie
– silikonowe sportowe przewody cieczy chłodzącej
– osłony silnika z włókna węglowego
– osłony różnych elementów nadwozia wykonane z włókna węglowego
– osłona chłodnicy
– rajdowe opony
– rajdowe podnóżki
– wyścigowa jednostka sterująca silnikiem pozwalająca na programowanie i konfigurowanie przy pomocy aplikacji UMAP
– tytanowy układ wydechowy Termignoni
– zmienione zębatki, nakrętki, itd.
– możliwość mocowania standardowych kufrów OEM Honda

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: