Dwusuwy na wtrysku od KTM oficjalnie w maju

KTM potwierdził, że podczas premiery gamy MY2018 pokaże nowe dwusuwy zasilane wtryskiem. 

Nasz dział R&D prowadził szeroko zakrojone testy od dłuższego czasu. Następnym krokiem jest wprowadzenie tej technologii do gamy modelowej – mówił o wtrysku w dwutaktach Joachim Sauer, Product Manager KTM.

KTM testował swoje „wtryskowe” dwusuwy podczas zeszłorocznego Roof of Africa, a plotka gminna niesie, że także podczas innych imprez extreme enduro w sezonie 2016. Nowe dwutakty w KTMie nazywać będą się 250 EXC TPI i 300 EXC TPI. Akronim na końcu nazwy oznacza Transfer Port Injection i, jeśli sugerować się notą prasową, jest autorską technologią KTMa. Tak jak zapowiadano wcześniej, zainteresowanie mniejszymi pojemnościami (125/150) jest zbyt małe by bawić się w homologację. Obstawiam, że w ofercie „setki” postaną pod nazwą XC-W.

Motocykle mają być dostępne już w połowie roku. Więcej nt. nowych modeli dowiemy się 15 maja, po światowej premierze gamy 2018.

 

Napisane przez

Jestem tak samo fanem małych pojemności, jak wielkich i bezsensownych motocykli. W branży motocyklowej kręcę się od 10 lat, na motocyklach od dziecka. W międzyczasie (bez spektakularnych sukcesów) startowałem w zawodach enduro i cross country. Kilka lat temu zakochałem się w jeździe torowej. W ramach odpoczynku od motocykli interesuję się nowymi technologiami, tańcami swingowymi (wiem...) i narciarstwem. W zalewającym internet spamie motovlogów, kompilacji wypadków i "R6-tek w litrze" nadal widzę miejsce na konkretny magazyn motocyklowy.

Możesz polubić również: