Motocykl_Ducati_Panigale_959_

Ducati z rekordową sprzedażą w 2016

Ducati Motor Holding ogłosiło właśnie, że ubiegły rok zamknęło wynikiem 55 451 sprzedanych motocykli. W roku 2015 Włosi wysłali do dealerów 54 809 pojazdów, co rok do roku oznacza wzrost na poziomie 1,2%.

Co oznaczają te liczby? Dwie rzeczy możemy powiedzieć z całą pewnością. Przede wszystkim Ducati ustanowiło nowy rekord sprzedaży motocykli, nigdy wcześniej nie notowany w historii firmy. Po drugie wzrosty w roku 2016 to siedem lat wzrostów z rzędu. Niezły wynik biorąc pod uwagę zawieruchę na motocyklowym rynku w ostatnich latach.

Szef Ducati Claudio Domenicali nie krył satysfakcji z osiągniętych wyników:

Kończymy naszą 90-tą rocznicę istnienia jako firmy z kolejnym rekordem, co jest dla nas źródłem ogromnej satysfakcji i dumy. 2016 rok był siódmym rokiem z rzędu wzrostu dla Ducati, co jasno potwierdza słuszność strategii naszej grupy oraz naszych umiejętności”.

Teraz zastanówmy się czy Claudio Domenicali rzeczywiście tak myśli, czy jedynie robi minę do złej (no może przeciętnej…) gry? Pod ręką mam prezentację firmy KTM, która w roku 2016 osiągnęła ponad 10% wzrost, sprzedając po raz pierwszy w swojej historii ponad 200 000 motocykli! Dodajmy że zaledwie 15 lat temu obie firmy sprzedawały podobne ilości pojazdów. Podobnie jest z BMW, które jeszcze nie ogłosiło swoich wyników z roku 2016, ale nieoficjalnie Niemcy spodziewają się wzrostu na poziomie przynajmniej 3 procent, sprzedając ponad około 150 tysięcy pojazdów. Jak na drożdżach rośnie także Triumph, który w ubiegłym roku sprzedał ponad 66 tysięcy pojazdów. Jak do tego ma się słuszność strategii Ducati, które ewidentnie nie ma pomysłu jak wyjść do młodego klienta, który nie chce jeszcze dużego motocykla?

Zostawmy te pytania zarządowi Ducati i wróćmy do bolońskich motocykli. Co wśród nich było najpopularniejsze? Świetnie sprzedawała się zmodernizowana Multistrada 1200 notując skok o 16% w zestawieniu z 2015. Kolejne hity to Hypermotard 939 (+15%) i Scrambler, którego sprzedało się aż 15 500 sztuk. Co ciekawe pomimo wprowadzenia mniejszego Scramblera Sixty2, modelu z większym silnikiem poszło o zaledwie 500 sztuk mniej. Niezły wynik zanotował też Ducati XDiavel, który w ubiegłym roku stanowił aż 10% sprzedanej produkcji z fabryki w Bolonii! Motocykle sportowe? Tutaj mówimy o lekkiej stagnacji.

Najmocniejsze rynki? Tutaj nie ma zmian, choć mamy małą i to nieprzyjemną niespodziankę. Najważniejszy dla Ducati runek USA… spadł i to aż o 9%. Rynek włoski trochę uratował sytuację, bo jest niewiele mniejszy, niż amerykański, a dodatkowo urósł w ubiegłym roku o 20%. O 38% poszedł do góry rynek hiszpański, a o 8% niemiecki.

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również: