BMW HP4 Race już oficjalnie

BMW HP4 Race zapowiadane pod koniec ubiegłego roku zostało wreszcie zaprezentowane oficjalnie. Niemcy pokazali swoje cacko podczas chińskiego salonu motoryzacyjnego Auto Shanghai 2017. Bawarska firma nie kryje swojej dumy z nowego pojazdu który jak sama twierdzi „uosabia renomę marki w zakresie innowacji, pionierskich technologii i najwyższych osiągów w swojej klasie”. Co kryje się za tą krągłą marketingową frazą?

BMW HP4 Race, fakty:

– Rama wykonana z włókna węglowego, waga ramy to zaledwie 7,8 kilograma
– 215KM przy 13900 obr/min
– Waga „sucha” – 146 kg
– Samonośna rama pomocnicza wykonana z włókna węglowego, z możliwością trójstopniowej regulacji wysokości
– Koła wykonane z włókna węglowego
– Widelec Öhlins FGR 300
– Amortyzator Öhlins TTX 36 GP
– Wyścigowe zaciski hamulcowe Brembo GP4 PR
– Wyścigowa kasetowa skrzynia biegów
– Litowo-jonowa lekka wyścigowa bateria
– Wyświetlacz 2D z dataloggerem 2D
– Dynamic Traction Control DTC (z programowaniem 15 poziomów interwencji na poszczególnych biegach)
– 15 poziomowy system sterowania hamowaniem silnikiem Engine Brake EBR
– Kontrola uniesienia przedniego koła (programowana osobno dla poszczególnych biegów)
– Kontrola startu i Pit Limiter
– Malowanie BMW HP Motorsport
– Produkcja ograniczona do 750 ręcznie budowanych sztuk
– Cena w Polsce – 75 000 Euro, dostępność we wrześniu 2017

Co oznaczają wszystkie wyżej wymienione skróty i podzespoły? W pełni zatankowany BMW HP4 Race waży zaledwie 171 kilogramów, co oznacza że jest lżejszy od motocykli startujących w World Superbike. Koła wykonane z włókna węglowego są o 30% lżejsze od standardowych, wykonanych ze stopu aluminiowego, co czyni drastyczną i pozytywną różnicę w poręczności motocykla. Zawieszenie, hamulce, napęd a przede wszystkim elektronika pozwalają użyć motocykla na torze w dowolnej serii wyścigowej na świecie od razu po wyjęciu go z pudełka. Inna sprawa, że właściciele tych motocykli nie będą mieli innej możliwości, aby przekonać się o walorach swoich zabawek, bo… BMW HP4 Race produkowany będzie tylko w wersji torowej, bez homologacji do jazdy po ulicy.

Nowe HP4 to oczywiście bezpośredni konkurent dla Ducati Superleggera. Włoska piękność to także popis umiejętności wykorzystania włókna węglowego, ma ona również 215 KM, ale jest przy tym lżejsza o 4kg od BMW. Ponadto Ducati ma homologację do jazdy po ulicy, co powinno fanom bolońskiej techniki wynagrodzić różnicę 5 tysięcy euro w cenie pojazdów na korzyść BMW.

Z biura polskiego BMW Motorrad dowiedzieliśmy się, że alokacja BMW HP4 Race na Polskę to zaledwie 4 sztuki. Wszystkie, albo prawie wszystkie są już przy tym sprzedane. Biorąc to pod uwagę, jak również cenę sami nie wiemy czy spieszyć się do salonów BMW, czy może lepiej usiąść i ochłodnąć…

Napisane przez

Moja przygoda z motocyklami cały czas meandruje. Dzięki temu miałem okazję ścigać się w wyścigach drogowych i brać udział w imprezach hard enduro. Kilka rzeczy pozostaje niezmiennych. Dwie najważniejsze z nich, to wiara w to, że w jeździe na dwóch kołach wciąż najbardziej istotny jest człowiek, a nie maszyna i technologia oraz fakt, że polski rynek potrzebuje porządnego motocyklowego on-line magazynu.

Możesz polubić również:

  • Krzysztof Pater

    Jeśli są sprzedane, to po co się spieszyć do salonu? 😀